4. Ervaringen met virtual reality, augmented reality en 360 graden video

Virtueel leren brengt theorie tot leven Studenten van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) kunnen – door middel van mixed reality - de anatomie en bewegingen van hun eigen enkel tot in detail onderzoeken. Beerend Hierck & Thomas Hurkxkens Docent anatomie, Leids Universitair Medisch Centrum - New Media Lab Universiteit Leiden 360 graden video in het onderwijs De beleving van 360 graden video is indrukwekkend, het is alsof je er zelf bij bent. Maar waar ligt de meerwaarde voor het onderwijs? En hoe kun je er zelf mee aan de slag gaan? Werner Degger Consultant AV-innovatie onderwijs en onderzoek, ICT Services Universiteit van Amsterdam en Hogeschool van Amsterdam Gavan Blau maakte een 360 film over zijn onderzoek in Cambodia. Virtuele crime scene De virtuele plaats delict (PD) geeft studenten van de opleiding Forensisch Onderzoek de kans om plaatsonafhankelijk een PD-onderzoek te kunnen uitvoeren. De automatische registratie van handelingen maakt zelfreflectie mogelijk. Roxy van de Langkruis Docent Forensisch Onderzoek Hogeschool van Amsterdam